Yoga i Bernstorffsparken – ugentlige hold:

Mandag: 17.30 – 19:00  Mindful Yin Yoga

Onsdag: 8:30 – 9:45 Yin, Hatha, Mindfulness 

Torsdag: 8:30 – 9:45 Yin, Hatha, Mindfulness 

Tilmelding her

Et yoga program med fokus på ryggen. Et godt program om morgen til at vække energien i ryggen, men er også dejligt at lave senere på dagen. 

God fornøjelse.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

 

En kort yogaseksvens på ca. 20 minutter til de dage, hvor det kan være svært at nå en times yoga.

God fornøjelse.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

 

Den lille yogasession er et blidt flow med fokus på hofterne.

HUSK at skrue op for lyden…..

God fornøjelse.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

 

Yin Flow – yin, fordi det er i et roligt tempo. Det er liggende og siddende øvelser, lange blide stræk, og bevægeligt, fordi det er krydret med blide flow, der stimulerer energiflowet i kroppen.

Du skal bruge et tæppe og en yogaklods (yogapølle eller lign.går også an)

God fornøjelse.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

 

Et morgen yoga Hatha program på ca. 1 time,. Det er styrkende samt strækker og åbner kroppen. Det er en god måde at starte dagen på – især i denne tid, hvor det er koldt og mørkt om morgen.

Det kan selvfølgelig laves på alle tider af døgnet.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

 

Yoga nidra 

Yoga nidra eller yogisk søvn er en form for meditation eller afslapning. Gennem guidet meditation opnår man en bevidsthedstilstand der er som dyb søvn, men ved fuld vågenhed eller bevidsthed. 

Det er en gammel teknik, der hjælper med at lindre stress ved at skabe ro i kroppen, i sindet og i nervesystemet, så man oplever en følelse af dyb ro og afslappethed. Det er ren forkælelse af kroppen og sindet. 

Loving Kindness meditation

Jeg har indtalt en Loving Kindness meditation, som er fundamentet i compassion træningen, og som ved regelmæssig træning kan hjælpe os med at blive klar over vores egen kritiske stemme, og gøre det nemmere at kunne acceptere svære følelser og udfordringer som en del af livet.

Du finder linket ved at trykke på billedet.

Hvis du ikke er så meget til meditationer eller mental træning, som man også kan kalde det, så prøv hver gang du bliver opmærksom på negative tanker om andre, at sige: ligesom mig ønsker personen at føle sig tryg, rask og glad, og ligesom mig ønsker personen at denne krise skal slutte.

Her finder du en lille yogasekvens jeg selv ofte laver. I kender stillingerne og de fleste af jer vil også kende rækkefølgen. Den kan laves på 10 minutter eller 20. Jo længere tid du er i hver stilling, jo dybere du trækker vejret, jo mere ro sender du til nervesystemet. 

Gør det enkelt og ukompliceret.

Mindfulness og meditation

Det at være tilstede, at opleve øjeblikket, ikke at haste mod det der kommer eller fortabe sig i det der har været.

Det at kunne trække vejret ind – stille og roligt – og nyde livet som det udfolder sig lige her og nu. At opleve friheden ……….

Yoga er foreningen af krop og sind, og derfor er det mindfulde aspekt altid en fast del af al min undervisning. Nogle gange indgår det i den måde stillingerne guides på – andre gange i små øvelser.

Yoga stilarter

I Hatha yoga arbejdes med klassiske yoga asana (stillinger). Fokus er på styrke, flexibilitet, balance og koncentration. Stillingerne kan holdes i længere eller kortere tid, indgå i et flow eller stå enkeltvis – altid kombineret med åndedrættet.

Blid hatha er en blidere tilgang til stillingerne – ofte i et roligt flow. 

Timerne slutter altid med savasana – afspænding, hvor det der er arbejdet med igennem stillingerne for lov til at integrere sig i kroppen og sindet.

Yin yoga – Yin yoga er en stille og meditativ yogaform, hvor fokus er at lade de lange, dybe og rolige stræk nære nervesystemet.
De dybe stræk i Yin yoga åbner vores led og stimulerer kroppens energibaner. Det rolige tempo inviterer til at vende blikket indad og for en stund give slip på alt det, der sker omkring os.
Du vil oplevere mere ro, dybere indsigt og øget smidighed.

Mindful Yin yoga – Det er et hold, hvor der vil mere fokus på mindfulness end i den klassiske Yin yoga, så stillingerne guides ud fra grundpricipperne i mindfulness, samt der vil gives en dybere introduktion til disse. Integrationen af Yin yogaens rolige tempo og lange stræk med mindfulness’ meditative tilgang giver en følelse af nærvær og ro, samt balancerer nervesystemet. Et mini-retreat i hverdagen. Alle kan deltage, det kræver ingen forudsætninger indenfor yoga eller mindfulness.